Olen autoomanik olnud juba nädal aega, kuid
peale kahte sõitu pole rohkem ringi vuranud. Mulle tuli suur tundetuhin peale
ja ütlesin Shanele ja Laurale, et lähen järgmisel päeval autoga Pistesse internetti
ja enne seda otsin otsema metsatee sinna, sest see tee, mida me praegu kautame,
pole arvatavasti minu madala Ameerika autoga läbitav. Kuigi ma arvan, et
proovin selle ikkagi vähemalt korra läbi sõita enne kui ära lähen. Väljakutsed
mulle meeldivad :)
Ma ei ärganud vara ja peale kõikide asjade
korda ajamist oli kell juba 14:30, kui liikuma hakkasin. Sõitsin kõigepealt
vana tuttavat teed pidi cenoteni ja läksin ujuma. Kuna seal polnud kedagi peale
kohaliku rancho omaniku koera, siis ujusin porgandpaljalt ja nautisin seda.
Päike oli keset taevast ja lõõmas nagu tulekera. Muutis vee pealmise kihi
kuumaks nagu supi, kuid õnneks allpool oli vesi natuke jahedam ja karastavam.
Sulistasin kuskil viisteist minutit ja loputasin oma juuksed ära. Vee peal hulpida
oli nii mõnus.
Mõne aja pärast tõmbasin oma vähesed riided
jälle üll ning sõitsin edasi. Ma olin seda teed pidi varem mõne korra jala
kõndinud, kuid nüüd oli jalgraja asemel suur, lai ja sile tee. Keegi oli
metsatee puhtaks pühkinud ja seal oli suurepärane sõita. Seda oli nagu
tellimise peale tehtud, hehe. Nautisin sõitmist.
Natukese aja pärast jõudsin mahajäetud
asustuseni, kus mõni puust ja lehtedest ehitatud onn oli kokku vajunud või
lausa ära põlenud. Olin sealt peaaegu läbi sõitnud, kui nägin, et puude vahel
on ümmargune kiviaed ja selle värava juures on ämber. Jalamaid mul plahvatas,
et üks kohalik mees oli maininud, et tema cenotest natuke eemal on veel üks
cenote. Seep see oligi. Ronisin kähku autost välja, võtsin fotoka ja läksin aia
sisu uurima.
Mul jäi suu lahti, kui seda suurt ümmargust
auku nägin. Võimas! See oli umbes poole väiksem kui see cenote, kus me ujumas
käime, kuid praegune oli lihtsalt lahe ümmargune auk. Sinna saab ujuma minna
ainult sisse hüpates või köiest alla ronides. Kuna ma just ujumast tulin, siis
mind sinna väga ei tõmmanud. Hakkasin imetledes ringi ümber vähemalt 10 meetri
sügavuse augu tegema ja pildistasin.
Kui jõudsin täpselt teisele poole, siis
kuulsin, kuidas keegi mul selja taga piniseb. Alati on mul esimene mõte, et
kuramuse parmud tüütavad, kuid ma pean selle lõpuks ära õppima, et kui keegi su
kallal on ja ära ei lähe, siis on see Aafrika tapjamesilane. Nad on head
meemesilased, kuid samas meeldib neile süütuid möödakäijaid nõelumas käia. Minu
meelest ei anna nad nõelates otsi ka, vaid võivad sind mitu korda susata.
Ainuke võimalus neist lahti saada on jooksu panna. Kuulu järgi tuleb vähemalt
paarsada meetrit maha joosta, kui sul terve parv selliseid sumisejaid kallale
tuleb, sest kui nad sind kümneid kordi nõelavad, siis oled sa kahjuks
surmalaps.
Õnneks tüütas mind ainult üks mesilane. Kuna
ma vehkima hakkasin, et teda eemale peletada, siis ta hoobilt suskas mind
vasakule poole selga ribide peale. Karjatuse saatel ma lömastasin teda käega ja
tegin paar kiiremat sammu, et eemale saada. Natukese aja pärast kuulsin jälle
suminat ja siis ma jooksin juba heaga autosse tagasi, et mitte uut sutsakat
saada. Olen kuulnud, et kui üks mesilane sind nõelab, siis ta kuidagi märgistab
su ära ja kui teised mesilased seda lõhna sinu peal tunnevad, siis nad tulevad
sulle ka kallale. Seepärast tuleb igaks juhuks alati minema joosta, kui ainult
üks mesilane sind ründab, sest alati on oht, et neid tuleb hulganisti juurde.
Ma olen siin metsas neli korda nõelata saanud ja alati ainult korra. Võibolla
need mesilased polegi nii kurjad, kui inimesed arvavad? Võibolla on mul
lihtsalt õnneks läinud. Peale nõelata saamist sõitsin valutava seljaga edasi.
Õnneks läheb valu kümne minutiga üle ja immuunsüsteem naudib oma uut
energiadoosi.
Lai metsatee jätkus ainult mõnda aega ja
juba ma sõitsingi mööda jalgrada edasi, mida kasutavad ainult ratturid. Ühes
kohas oli tee peale kukkunud suur puu, millel ma pidin oksi murdma, et autoga
mööda pääseda. Puu ise oli tõstmiseks liiga raske. Pigistasin ennast ilusasti
pilust läbi ja sõit läks jälle edasi.
Metsatee läks väikestest mäekestest üles ja
alla. Kui kivid teel oli, siis neist roomasin väga aeglaselt üle, kuna ei
tahtnud summutit kaotada ega õli paaki auku lüüa. Mulle meeldib selline aeglane
takistusrada, kus ma pean koguaeg tähelepanelikult jälgima, kuskohast ma saan
sõita, et põhi kinni ei jää ja et kummid terveks jääksid. See oli minu jaoks
ideaalne tee. Peale viiekuist sõidupausi tundus see nagu paradiis. Tegelikult
ma Eestis ei sõitnudki sellistel neljaveolistele mõeldud teedel, kuna auto oli
liiga uus ja korralik. Viimane kord, kui ma sellist sõitu nautida sain, oli
Austraalias 2,5 aastat tagasi. Oh kus aeg lendab!
Veel umbes kilomeetrike metsateel ja siis
jõudsin välja peale ning tee lihtsalt lõppes. Edasi läks ainult jalgrada.
Jalutasin mööda rada paarsada meetrit, et teada saada, kas see läheb mõne aja
pärast jälle laiemaks. Tee ääres olid kõrged kuivanud rohu puhmad ja
põhimõtteliselt oleksin sealt autoga läbi saanud, kuid mõne aja pärast olid
teeääres juba puud ja sealt poleks ma läbi mahtunud. Pidin mõtte otseteest
Pistesse maha matma.
Hakkasin tagasi minema, kui nägin, et võsa
taga on kaks hiigelsuurt puud. Leidsin kohe ka jalgraja, et sinna minna.
Cenotede ja vanade asustuste lähedal kasvasid alati suured puud, seega neid
võib kontrollimas käia. Äkki leiab midagi huvitavat.
Võsa vahel ragistades nägin äkki palapa
katust. Veel mõned sammud ja juba paistis terve palapa ning nägin, kuidas kaks
meest võrkkiigedes lamasid. Lehvitasin, ütlesin “hola!” ja läksin kiiresti
minema, sest mul polnud erilist tahtmist nendega juttu ajada, kuna ma siiamaani
praktiliselt ei oska hispaania keelt. “Ma ei oska hispaania keelt” tuleb mul
juba hiilgavalt hispaania keeles välja! Jõudsin tee peale tagasi ja kuulsin
võsa tagant raginat. Kiirendasin natuke sammu, sest tundus, et nad hakkasid
mulle järgi tulema. Mul polnud nende käest midagi küsida, sest ma juba teadsin,
et seda teed pidi ma Pistesse ei saa ja pean ringiga minema. Mul polnud suurt
huvi neile käte ja jalgadega selgeks tegema hakata, mida ma tahan ja kuhu
lähen. Olen seda siin juba väga palju pidanud tegema, sest kohalikele maiadele
meeldib võõrastega rääkida. Eriti veel kui sa valge oled, sest siis sa oled
siin nagu tulnukas.
Mul ei läinud aga nii hästi. Kuna ma nägin
võsa taga taeva taustal ühte suurt kuivanud puud, millest oleks hea pildi
saanud, siis ma läksin autosse tagasi, et oma fotokas võtta. Kui ümber
pöörasin, siis nägin juba ühte meest jalgrattaga tulemas. Ta tundus olevat
kuskil kolmekümnendates ja esimesed hambad olid puudu. Vuristas mulle kiiresti
mitu hispaaniakeelset küsimust, mille peale ma aeglaselt vastasin: “Perdon, no
hablo Español”. Sain mõnest asjast aru ja vastasin kandiliselt, et ma tahaks
autoga Pistesse minna ja otsin teed sinna. Ta ütles, et siit kajhuks Pistesse
ei saa ja vuristas jälle mõned laused, millest ma enam mitte midagi aru ei
saanud. Vaatasin talle naeratades otsa ja ütlesin, et ma ei saa temast aru.
Siis ta ka naeris.
Selle aja peale oli juba teine vanem mees
jalutades kohale jõudnud. Ta vuristas nii kiiresti rääkida , et ma ei saanud
temast mitte midagi aru. Vaatasin jälle kurvalt naeratades talle otsa ja
ütlesin, et ma ei saa temast aru ja ma ei räägi hispaania keelt. Ta sai sellest
aru, ütles jajah ning rääkis sorinal minuga hispaania keeles edasi. Kohalikud
teevad seda koguaeg. Ma ei saa aru, kuidas nad aru ei saa, et ma ei saa nendest
ikkagi aru, kui nad minuga edasi räägivad. Ma ei suuda nii kiiresti nende keelt
käigu pealt ära õppida. Aga ikka nad üritavad, et äkki ma ikka jagan matsu. Ma
siis kuulan neid rahulikult. Vahest noogutan, kui mõni tuttav sõna sisse tuleb
ja ma ähmaselt aiman, millest ta rääkida võib. Kui ta jutu lõpetas, siis ma
näitasin talle oma fotokat ja ütlesin, et ma lähen teen pilti. Tagasi tulles
tegin neist mõlemast ka pilti ja see tõmbas neil näod naerule. Kohalikud maiad
on väga toredad ja abivalmis, kuid ma pean veel natuke arenema, et nendega
mingisugust vestlust arendada. Tänasin neid ja soovisin head päeva ning läksin
autosse tagasi.
Kuna ma sealsamas ümber pöörata ei saanud,
siis pidin mööda metsarada tagurdama hakkama. Saja meetri pärast tuli nii suur
tõus, et autol käisid rattad ringi ja tagant tuli tossu välja. Üles ei saanud.
Sõitsin alla tagasi ja tulin hooga. Kraapis natuke põhja, kuid seekord vedas
auto ennast mäest üles. Sõitsin veel mõned sajad meetrid tagurpidi, kuni
õnnestus ennast ümber pöörata.
Tagasitee oli juba tuttav ning peatusi ma ei
teinud, kuna kõik oli juba nähtud. Mõlemast cenotest sõitsin jälle mööda, kuni
tuli tee, kuhu ma varem pööranud polnud. Kuna see tee läks õigesse suunda, siis
keerasin sinnapoole. Mida enam aeg edasi läks, seda laiemaks tee läks. Põlenud
põllud ja metsatukad palistasid teed. Kohalikud põletavad oma maid kulust ja
võtavad metsi maha, et lehmadele rohkem karjamaid teha. Liha söömine on siin
igapäevane tegevus nagu Eestiski. Peale selle juuakse siin iga päev liitrite
viisi Pepsit ja muid suhkrujooke ja süüakse hulgim magusat ning (magusaid)
saiu. Kütitakse ka kõike, mis ringi jookseb, seega jahipidamise ja metsade
mahavõtmise tulemusena on siin väga vähe metsloomi ja palju kohalikke loomi on
välja surnud või suremas.
Nägin, kuidas kohalikud käivad omale
poolpõlenud küttepuid teeäärtest korjamas. Enamus inimesi sõidab ringi jalgratastega.
Palju on kolmerattalisi, millel on ees kast, kus saab istuda või siis mingi
laadungi peale panna, et see kuhugi viia. Palju töid tehakse siin ikka veel
käsitsi ära. Võibolla see metsatee, kus ma sõitsin, oli ka käsitsi puhastatud.
Ei tea. Võimalik.
Varsti jõudsin välja ühte linnakesse, kuid
mis selle nimi oli, seda ma ei tea, sest ega siin väga palju silte üleval ei
ole. Kui tuled peateed pidi linna sisse, siis tead, kus sa oled, kuid kui tuled
mujalt, siis oled pimeduses. Linnas sees on ka heal juhul ainult ühes kohas
silt, kust sa näed kuhu pöörata saad. Kui selle maha magad, siis sõidad
lihtsalt linnast välja ja võid hurraaga ümber pöörata ja uuesti linna sõita ja
uuesti üritada. Küsimises ja vastustest arusaamises ma väga kõva käsi ei ole,
seega loodan ma neile vähestele siltidele. Korra ma õhtul pimedas pidin ikka
teed küsima, kuna ma ei osanud ühest linnakesest enam välja minna, kuid ka siis
esimene kord ma sõitsin valesti. Tulin tagasi, proovisin uuesti ja siis läks
õnneks.
Järgmisest linnakesest läbi sõites pidin
paremale keerama, et Piste poole suund võtta. Silt oli nii täis soditud, et ma
ei lugenud sealt midagi välja. Sõitsin järgmisesse linnakesse, mis oli 15
kilomeetrit eemal. Sealne ristmik oli nii imelik, et ma ei saanud aru, mis teed
pidi ma pidin täpselt välja sõitma. Kuna samal ajal ilmus ristmikule politsei
ja mul pole kindlustust tehtud, siis ma tahtsin sealt kiiresti sääred teha ja
keerasin lihtsalt ühe tee peale, mis loomulikult oli vale. Seepeale tegin veel
paar ringi kuni lõpuks leidsin õige tee.
Sõitsin läbe San Francisko, mis kuulu järgi
pidi olema veel täielikult maiade linn ja kus räägitakse ainult maiade keelt.
Kõik nägid armsad pronkspruunid välja ja sellel kuuldusel võis tõepõhi all
olla. Ma olen siin peale nelja kuud maiadega nii ära harjunud, et nad tunduvad
mulle täitsa armsad. Alguses olid nad nii võõra väljanägemisega, et mulle nad
väga ei meeldinud. Nad on minu meelest miks asiaatidest ja “saarlastest”, kes
elavad Vaikse ookeani saartel. Mehhiklased on täiesti teistsugused, sest nad on
miks maiadest ja hispaanlastest, kes selle kandi vallutasid. Maiad on hästi
tillukesed ja tihti mulle ainult lõuani. Mina olen ainult 165 cm pikk, sega
maiad on sinna pooleteise meetri kanti. Sageli on nad ka minu pikkused, kuid
nende keskel olles tunnen ma ennast tavaliselt pikana, hehe. Mehhiklased on
tavaliste eurooplaste pikkused ja on tihti ka heledama nahatooniga. Maiade
nahatoon on kollakas pronks, kuid ka see varieerub. Silmad on neil kõigil
tumepruunid ja juuksed on mustad. Meridas olles nägin ma paari inimest, kellel
olid helepruunid silmad. Need olid lahedad.
Igastahes, peale pikka ringi jõudsin ma
lõpuks 7:05 õhtul Pistesse. Ostsin ruttu vajalikud puuviljad ja mee ära ning
viisin kõik autosse. Siis läksin kohalikku poeketti OXXO, kus võtsin suhkruvaba
cappuchino, energi saamiseks maapähklitega ülimagusa shokolaadi ning 100 aastat
säiliva linaseemnetega õunapiruka, mis maitses täitsa hea :) See OXXO on mu
lemmik ka sellepärast, et sealsed müüjapoisid pursivad natuke ingliskeelt, kuna
Chichen Itza on siinsamas kõrval ja siin käib palju turiste ning neil on tasuta
WC! Peale seda läksin võtsin omale liitri värskelt pressitud mahla, mis oli
tehtud apelsinidest, porganditest ja peedist. Liiter maksab 35 peesot ehk 2
eurot ja 20 senti. Paljas apelsinimahl on 30 peesot (1,9 eurot) liiter, kuid
see on nii kallis ainult sellepärast, et praegu pole apelsinide hooaeg. Õigel
hooajal pidi liitri saama isegi 10 peesoga (60 eurosenti). Värske jäätükkidega
mahl näpus astusin internetikohvikusse, kus olin konditsioneeriga toas pea kaks
tundi. Jahtusin ilusasti maha ja sain oma internetielu korda seatud.
Kell 10 õhtul pandi internetikohviku uksed
kinni ja ma hakkasin kodupoole sõitma. Mul ei olnud jälle meelde tulnud, et mu
auto tuled on nii nirud, et nad pimedas ei näita praktiliselt mitte midagi!
Linnavahel pole hullu, sest tänavavalgustus päästab päeva, kuid nii kui linna
piirist välja läksin oli kottpime. Võtsin ennast mööduva auto sappa. See sõitis
aga nii kiiresti, et ma varsti kaotasin ta silmist. Sõitsin edasi 40-50 km/h.
Vastutulevad autod täielikult pimestasid mu, sest nad hoiavad täistulesid
viimse hetkeni peal ja kuna mu enda tuled nii viletsad olid, siis kraavi
sõitmise vältimiseks ma tõmbasin vaikselt tee äärde ja ootasin millal nad mööda
lähevad.
Teine hea põhjus, miks ma autodel sabas
sõitsin, oli see, et keset teed olid pidevalt suured ümmargused augud. Sõidad
ilusa sileda asfalttee peal 70-80 km/h ja järsku on keset teed suured augud nii
et pead piduri põhja vajutama, et mitte esisillast ilma jääda. Isegi valges
sõites sõitsin ma kahest august sellise mürakaga läbi, et see võttis mind lausa
vanduma. Õnneks midagi puruks ei läinud ja sain sõitu jätkata. Ega keegi siin
ju mingeid hoiatavaid silte üles ei pane. Kui auku sõidad, siis see on sinu
probleem. Tänu sellele on liiklus muidugi mõnusalt aeglane siin ja see mulle
meeldib. Kiirushulludele on mõeldud tasulised sirged maanteed. Teine hull asi
siin on surnud politseinikud, mis on tehtud asfaldist või kividest. Need on
vahest nii kõrged ja teravad, et isegi neist 10 km/h üle roomates kraabib auto
põhja ja treenib amorte.
Kui ma nüüd pimedas sõites auto jälle
silmist kaotasin, siis mingi aja pärast põrutasin august läbi. Sarvilised jälle
lendasid, kuid polnud midagi teha. Isegi 50 km/h august läbi sõites oli kõmakas
võimas. Panin nina vastu akent ja keskendusin täielikult teele. Tuled olid no
nii viletsad, et tee ja võsa muutususid ühtseks halliks massiks. Vaatasin
ainult otse ette ja järsku kadus mul mõistus täitsa ära ja ma ei saanud enam
aru, kus oli tee ja kus taevas! Selline sõit oli täielik hüpnoos. Raputasin
suures hirmus pead ja siis silmad selginesid. Õnneks tuli seljatagant uus auto
ja kui ta mööda läks, siis kihutasin talle järgi nii et kummid vilisesid.
Temast ka 100% abi ei olnud, sest tema nägi, kus augud olid ja kui mina täpselt
tema jälgedes ei sõitnud, siis ma sõitsin ikka aukudest läbi. Andsin endast
parima, kuid ükskord polnud sellest parimast enam abi ja ma sõitsin suure
robakaga august läbi. Vandusin ja ohkasin, kuid õnneks sain ikka jälle edasi
sõita.
Lõputuna tunduva aja pärast jõudsin
Tunkasesse. See oli mul juba vana tuttav linnake. Leidsin pärast väikest
eksimist õige koha üles ning keerasin metsa vahele, et sõita 16 kilomeetrit
ülihalval kivimürakaterohkel teel koju. Selle 16 km läbimiseks kulub mul 1 tund
ja 45 minutit. Tavaliselt sõidan umbes 10 km/h, et mitte autot ära lõhkuda.
Teravatest kivirünkadest, küngastest ja roobastest üle sõites on mul kiirus
arvatavasti ainult mõni kilomeeter tunnis.
Tee Tunkase poolne ots on siledam ja mul
läks sõit ilusti ning ma olin väga õnnelik, et olin eluga maanteelt pääsenud.
Aknad olid lahti, tuul vihises juustes ja jälle kord nautisin sõitu kuni äkki
15 minuti möödudes kuulsin, kuidas kumm teeb lohva-lohva-lohva auto all. Läksin
välja ja nägin, et kõrvalistuja poolne kumm on täiesti löss ja viimased meetrid
sõitsin juba velje peal. Mul tuli suust ainult üks pikk oooooooohhhhhh.
Vaatasin kella. See näitas täpselt 00:00 keskööd.
Paar päeva varem olime just lasknud mu eelmise
tühjaks läinud rehvi ära parandada 40 peeso (2,5 eurot) eest, seega teadsin, et
mul on vähemalt võimalus rehv ära vahetada. Tagaluugi hinged ei tööta ja luuk
on umbes 10-15 kilo metalli. Ma iga kord treenin oma käe ja kaela muskleid, kui
talle puupulgast toe alla panen, et luuk lahti seisaks. Pulka otsides seisab
luuk mul pea peal. Ma iga kord mõtlen, et kui see puupulk peaks ära vajuma,
siis ma jään küll oma peast ilma. Nii et iga kord olen ma ettevaatlik, kui
midagi pagasnikust tahan.
Otsisin pagassist vahetusrehvi,
ristikujulise mutrivõtme, tungraua ja pulga tungraua tõstmiseks üles. Eelmine
kord vahetas Shane ratta ära. Ma olin põhimõtteliselt ainult moraalne tugi seal
kõrval. Eestis olin ka korra ratast vahetanud. Nüüd sain seda pimedas teha.
Autos panin sisetule põlema, kuid see ei ulatanud ju auto alla. Mul oli ainult
mobla, millel ei olnud taskulampi peal. Pidin iga viie sekundi järel mingit
nuppu vajutama, et ekraan valge oleks.
Hingasin sügavalt ja alustasin. Kõigepealt
keerasin rattal mutrid lahti, et hiljem kergem oleks. Neid oli viie asemel igal
rehvil ainult neli. Mehhiklased on kokkuhoidlikud, hehe. Panin tungraua auto
alla ja hakkasin autot tõstma. Shane oli mulle õiget kohta ka näidanud, mis oli
tugevam. Tungraud oli varasemast ajast juba veidi kõver ja ei läinud õieti
kinni. Nüüd ta vajus veel kõveramaks, mis sest, et maa oli sile paekivi. Tuli
idee panna suur kivi auto alla, et autot üleval hoida, kui tungrauaga midagi
peaks juhtuma. Leidsingi kivi ja lükkasin selle auto alla. Hakkasin uuesti tungrauda
pumpama. Proovisin rehvi alla panna, kuid mõni sentimeeter oli veel puudu. Ratas
ei mahtunud veel auto alla. Katsusin rehvi alt maad kaevata, kuid see oli sile
paepinnas. Ainult tolmu sain ära pühkida, muud midagi. Panin uue kivi kaugemale
auto alla. Lasin tungraua alla ja panin ta teise kohta ning proovisin uuesti.
Pumpasin nii kõrgele kui suutsin, kuid ikka polnud see piisav. Lasin tungraua jälle
kokku ja nägin, et see oli veel kõveramaks läinud. Nüüd ei läinud ta enam üldse
kokku. Proovisin veel pumbata ja panin uue kivi auto alla, et kõige hullemat
ära hoida. Ei midagi.
Siis tuli mul idee, et kui panen kivid tungraua
alla, siis ta peaks otse üles minema. Nii tegingi. Panin kaks kivi niimoodi
alla, et tungraud liikus otse üles. Pumpasin nii palju kui suutsin, kuid see ulatas
ikka ainult nii kõrgele kui varem. Müstika. Kuulsin, kuidas auto vaikselt
kigises ja vajuda tahtis. Järsku käis robakas ja auto vajus kivide peale. Jumal
tänatud, et ma need sinna panin, sest muidu oleks auto praegu vastu maad olnud.
Vaatasin tungrauda. See nägi nüüd välja nagu poolkuu. Süda vajust järjest
sügavamale. Tõusin maa pealt tolmu seest püsti ja vaatasin tähti natuke aega,
et hinge tõmmata. Higi voolas sirinal mööda nägu alla. Palav oli.
Mõtted läksid juba selle peale, et koju
jalutada ja Shane'i abi paluda. Kuid kuna ma teadsin, et koju kõndimine võtab
mul pea kolm tundi aega, siis ei tahtnud ma seda varianti väga kaaluda. Tahtsin
ise hakkama saada. Vaatasin veelkord tähtede poole, hingasin sügavalt sisse ja
läksin ratta juurde tagasi. Peab ju mingi võimalus olema. Ei ole võimalik, et
ei ole mingit varianti. Sihikindlus viib eesmärgini.
Pühkisin kogu tolmu kivi pealt ära. Panin tungraua
uuesti auto alla. Panin kivid natuke teistmoodi tungraua alla ja hakkasin
pumpama. Mingi aja pärast hakkas auto jälle krigisema. Vaatasin kiiresti kivid
üle. Kõik oli hästi. Proovisin ratast. Ikka oli mõni sentimeeter õigest
kõrgusest puudu. Täiesti ennekuulmatu! Nügisin ratast kümmet erinevat moodi
poldiotste poole, aga ega läbi kivi midagi ikka ei nügi. Suure tusaga pumpasin
veel edasi. Nägin, et jack ei liigu kõrgemale. Natukese aja pärast käis uus
mürakas ja auto vajus teisele poole, kuid õnneks ikka ilusti kivide peale. Mul
oli tunne, et viskaks selle mutrivõtme juba metsa. Mul polnud rohkem uusi ideid
peas.
Võtsin tungraua kätte ja nägin imestusega,
et see oli sirgeks vajunud! Kuna seekord ta vajus teisele poole, siis poolkuu
oli taas sirgeks läinud. Ja mitte lihtsalt sirgeks, vaid lausa ideaalselt
sirgeks. See oli sirgem kui varem. Nagu uus. Lollikesel Ivanil ei vea ka nii
palju kui mul sel hetkel! Proovisin kuivalt kas tungraud töötab. Ta töötas
ideaalselt ja tõusis palju kõrgemale, kui ma seda auto all olin näinud.
Kuna viimase kukkumisega oli kummile kõige
lähem kivi alt ära vajunud, siis ma sain tungraua täpselt rehvi kõrvale nurka
panna. Veendusin, et selle all pole tolmuteragi ja et ta oleks täiesti sirge.
Hakkasin vaikselt südame värisedes pumpama ja peale igat pumpamiskorda
veendusin katsudes, et tungraud on täpselt õiges kohas. Kõik läks vaikselt ja
ilusasti. Proovisin ratast alla panna. Ikka oli paar sentimeetrit puudu. Südame
värisedes tegin paar liigutust ja proovisin uuesti. Ikka oli sentimeeter puudu!
Seekord jätsin kummi õigesse kohta ja pumpasin veel. Surusin kummi jalgadega ja
lõpuks käis kromps ja poltide otsad paistsid. Ma kiljatasin rõõmust! Tõstsin
autot veel natuke ja surusin kummi ilusasti alla. Keerasin mutrid kiiresti
otsa, et igasugust äpardust ära hoida. Seejärel kontrollisin mitu korda üle, et
kõik on valmis kivide äravõtmiseks. Võtsin kivid auto alt ära. Kontrollisin
veel kõik üle, et ma midagi valesti ei teeks. Seejärel lasin tungraua lahti ja
auto vajus ratta peale. Keerasin mutrid veel tugevamalt kinni ja panin asjad
pagasnikusse tagasi. Küll oli hea tunne! Ma saingi ise hakkama! :) Vaatasin
kella ja see näitas 1:23 öösel. Mu moblal oli aku ikka ilusti täis, mis
sellest, et ma seda pea poolteist tundi koguaeg kasutasin taskulambi asendusena
ja auto aku oli ka täis, mis sellest, et sisetuli terve see aeg põles. Võtsin
südame rindu ja keerasin süüdet. Brrrrõõmmm! Auto läks käima ja sõitsin ekstra
vaikselt kodupoole. Kell kolm öösel jõudsin ranchosse ja võtsin mõnusa jahutava
dushi. Shane nägi mind ja küsis, et kas ma leidsin otsetee Pistesse. Ütlesin,
et see tee ei läinudki Pistesse ja ma pidin ikka ringiga minema. Peale dushi
tõmbasin ennast voodis kerra ja jäin magama, sest sellisel varajasel tunnil on
õues juba mõnusalt jahe.
Mina oma halli "lepatriinuga" :)
1 comment:
Täitsa hull seiklus sul.
Post a Comment