by Jaanika

13 September 2015

Mere laulud


 
Mul oli täna täiesti müstiline kajakisõit! Olin merel pea kolm tundi ja sellest kaks tundi ma laulsin kõva häälega ja ma olin nii õnnelik, et mul oli koguaeg lai naeratus näol. See on täiesti uskumatu, kui hästi ja õigesti ma ennast oma nahas viimsel ajal tunnen. Siia Mehhikosse tulek oli mul ikka varasemalt tõsiselt ära planeeritud. Pole siia rahu sisse tulek mingi ehku peale tulek. Kõik juhtub õigel ajal ja ma olen täiesti õiges kohas ja ma olen kõigeks valmis. Nii lihtsalt peabki olema.

Aga kajaki sõit siis. Kell sai neli ja ma vaatasin, et on viimane aeg merele minna, sest sellest ajast läheb päike juba jahedamaks. Kõbinal mere äärde ja sulps vette. Juba saja meetri pärast hakkasin ma kõva häälega laulma. Viimastel sõitudel olen ma iga kord laulnud ja nüüd tulid laulud üle huulte pea kohe, kui vette sain. Vee kohal on minu jaoks nii rahustav olla, et ma olen hoobilt õnnelik ja naeratav isegi kui ma selline alles paar minutit varem ei olnud. Vesi on vabadus. Sama nagu autosõit mulle. Hõljun seal “üksinda” koos universumiga ja olen nii-nii õnnelik :)

Kui olin pool kilomeetrit sõudnud, siis kiskusin juba supelkostüümi seljast ja sidusin ta kajaki käepideme külge. Nüüd olin ma päris mina. Hüppasin veel vette ja sulistasin natuke enne kui laineteni sõudsin. Mulle on eluaeg laulda meeldinud ja ma olen sisimas teadnud, et ma seda oskan, kuid see pole väga hästi välja tulnud kunagi. Ikka mul hääl väriseb või lähevad sõnad meelest või pole küllalt julgust või tugevust. Tihti teeb laulmine mind nii emotsionaalseks, et ma hakkan nutma. See on juhtunud minuga juba lapsest saati. Ma lihtsalt mõtlesin, et olen selles osas natuke imelik ja mis parata. Elu läheb edasi.

Täna aga hakkasid laulud üle huulte lausa voolama. Kõik olid eesti laulud ja kõik olid erinevad esimesel tunnil. Laul tuli otse südamest ja ma ei kartnud enam, et võin midagi valesti teha või teistmoodi laulda, kui teised seda olid teinud. Nüüd ma laulsin täpselt nii nagu ma tundsin, et ma tahan laulda. Sellest sain palju jõudu.

Vaatasin tihti taevasse ja sain järsku ühest asjast aru. Kui ainult üles taevasse vaadata ja mitte ümberringi, siis pole vahet, kus sa siin maamuna peal asud, sest taevas näeb igal pool alati samasugune välja. See tähendab, et sa oled alati kodus. Selle peale tuli mul lõpmatult suur naeratus näole, mis sealt enam ära ei läinudki. Vaatasin taevasse ja muudkui laulsin ja laulsin. Mingi aeg viskasin pikali ja vaatasin tagurpidi taevasse. See oli omamoodi lahe ja pilved olid nagu saarekesed, mis heljusid taevakarva vees.

Lõpuks jäid mul sõelale neli lugu, mida ma järgemööda muudkui laulsin.

Helmi
Õige valik
Naerata
Me pole enam väikesed

Kõik on vanad laulud Raimond Valgre ja A. Oidi sulest ja ma laulsin neid tõsiselt kõva häälega seal ulgumerel ja tegin laule kiiremaks ja aeglasemaks nii kuidas tuju oli. Ma polnud varem teadnud, et mul selline tugev hääl on! Jõudu ja julgust oli mul küllaga. Venitasin lauldes sõnu ja tegin neid melanhoolsemaks või siis just rütmikamaks ja kiiremaks. Scott Bradlee oma Postmodern Jukebox bändiga on mulle viimasel ajal suureks inspiratsiooniallikaks olnud 



Vahel sosistasin sõnu ja siis tegin ilmekalt nägusid kaasa. Vahest tantsisin või liikusin rütmis nii palju kui kajak seda lubas. Elasin täiesti lugudesse sisse. Tundsin nagu oleksin esinenud. Meri kuulas mind :) Tunne oli nii hea pärast kahte tundi laulmist ja mul oli ikka lai naeratus näol.

Nüüd õhtul vaatasin dokumentaali indigotest, kus räägiti, et kõigil inimestel on mingid anded. Me pole sellest lihtsalt aru saanud. Ja autistlike laste arv suureneb koguaeg tohutult. ADD, ADHD ja autism näitavad lihtsalt, et laps on uus ja teistsugune – indigo. Neil on palju lahedaid võimeid. Ma olen ka indigo, mul võttis lihtsalt 34 aastat aega, et sellest aru saada :) Nüüd avastan vaikselt oma võimeid, wiii!

Kellel huvi, siis ingliskeelne dokumentaal on siin:


Universum õpetab mind siin vaikuses hoolega, sest lõpuks on mul aega teda kuulata. Olen õnnelik inimene :)

Mahahual
Mahahual

No comments: