by Jaanika

28 August 2015

Elu lööb mind pahviks

Täna oli oh! kui kaootiline päev! Ära väsitasid kohe need elumere lained.

19 päeva pole meil internetti olnud. Elu siin Kariibi mere ääres oli mul kui maapealne paradiis. Ei tundnud vajadust internetis istuda. Ei tundnud tõmmet kellegagi rääkida. Ei huvitanud maailma valu ja negatiivsus. Soovisin olla oma mullis. Tahtsin rahu ja vaikust, et saaksin enda sisse vaadata. Mehhiko viisa jamad ajasid mul karvkatte puha tagurpidi ja ma tundsin, et olen omast elemendist täitsa väljas. Paar nädalat oli sellest juba möödas ja siis ma leidsin indigo inimesed Facebookist. Nendest sai minu uus perekond. Meie südamed põksuvad ühes rütmis. See on hea tunne. Siis leidsin Dolores Cannoni raamatu “Kolme laine vabatahtlikud ja uus Maa” (Three wave volunteers and the new Earth), mis muutis täielikult minu elu. Mu elu ja mõtted said täiesti uue rütmi. See tunne oli mõnus ja sobis mulle hästi. Viimase nädala olen ma universumiga nii ühes rütmis heljunud, et see tundub olevat täielik maagia. Elu voolab õigel ajal, õiges kohas ja õige kiirusega. Ma annan oma soovidest teada, kuid lähen siiski vooluga kaasa.

Ma olen hakanud energiast palju paremini aru saama. Nüüd, kui ma igal hommikul päikest vaatan, siis ma mõttes juhin kosmilist energiat algallikast läbi enda otse Maa südamesse. Ma ei saa veel päris täpselt aru, milleks see hea on ja mis ta teeb, kuid ma tean, et see on õige. See on nüüd jälle see teema, et ma teen enne asju ja alles pärast saan põhjused teada. See energia annab ka mulle särtsu. Ma olen viimasel ajal tähele pannud, et mu käe enesetunne on tunduvalt paranenud. Ka tundlikkus on paremaks muutunud. Mu enda mõtted mu käest on tunduvalt paremaks ja positiivsemaks muutunud. Ma ei suru enam oma tahtmist peale, vaid mõttes tänan universumit kõige eest, mis ta mulle on andnud, sest mu elu on päris täiuslik ja ma olen õnnelik tüdruk :)

Tänu sellele läheb kõik kuidagi väga õiges suunas ja see teeb mul tuju heaks. Isegi kui ma ei lähe täpselt sinna, kus ma algselt plaanisin minna, siis ma lihtsalt muudan oma mõtteid ja võtan algseks ideeks praeguse olukorra, kus ma olen ning hakkan siis sealt oma elu edasi arendama. Varem ma võtsin selle asemel hoopis macheeta kätte ja hakkasin läbi mõttedžungli omale teed rajama sinnapoole, kuhu ma algselt plaanisin minna. See oli väga destruktiivne ja tegi mulle pigem halba kui head. Vooluga kaasa minemine on palju parem.

Nii et tänapäeval ma pigem heljun oma mõtetega igasugustes huvitavates kohtades ja siis tunde järgi valin omale sobivaid teid, kuhu minna. Mulle meeldib selline kerge elu. Ei mingit stressi. Ei mingeid probleeme. Tegelen endaga ja üksteise järgi lahendan oma raskeid elu probleeme. Mulle on seda vaja.

Täna aga otsustas universum minu peal inimkatseid teha. Tegin oma igahommikuse päikesevaatluse ja meditatsiooni ära ja ka hommikusöök oli juba söödud, kui äkki Robbin küsis, et kas ma olen proovinud, et äkki internet nüüd töötab. Ütlesin, et veel ei ole, kuid teen kohe proovi. Panin arvuti käima ja wifi logis ennast automaatselt sisse. Kiljatasin rõõmust, sest viimati töötas internet pea kolm nädalat tagasi! Valfre läks kohe särtsu täis ja läks oma telefoniga netti ja siis kukkus õnnest laulma, hahaa.

Esimese asjane tegin Gmaili lahti, sest arvasin, et emalt on kindlasti juba paar meili tulnud ja ta on minu pärast mures. Ma ei osanud veel aimatagi, mis kõik tegelikult juhtunud oli!! Ema oli ennast murest segaseks juba mõelnud ja Välisministeeriumi kaudu mind tagaotsitavaks kuulutanud!! Interpol teadis juba juhtunust. Delfi oli huvitatud minu kohta artikli kirjutamisest. Mu sõbrad olid Facebookis tagajalgadele aetud ja tegid üleilmset detektiivitööd, et mind leida. Otsiti juba inimest, kes füüsiliselt siia külakesse tuleks, kus ma elan. Eestis oli tekitatud kaos, mis levis üle ilma!

Ma olin täielikus šokis. Mina olin pahaaimamatult Kariibi mere rannikut puhastanud ja õnnelikult mediteerinud ning jõudumööda oma elu probleeme lahendanud samal ajal interneti tagasitulekut oodates. Mu elu oli rahulik ja lahe. Olen Mehhikos juba üle seitsme kuu elanud ja lõpuks nende laadna elustiili omaks võtnud. Mulle käis see alguses täitsa närvidele, et mis mõttes sa räägid ühte ja teed teist!? Mis mõttes lubad midagi teha, kuid saad sellega alles nädala pärast hakkama!? Mis mõttes ma pean niisama istuma ja mitte midagi tegema!?!? Ma tulin Euroopast ja ma ei saanud nendest asjadest lihtsalt aru. Asjad pidid ikka liikuma, et ma näeks, et mu elul on mõtet. Ma tegutsen siiamaani iga päev ja teised arvavad siiani, et ma olen poolhull tööloom, kuid minu jaoks on see puhas meditatsioon ja ma ei tunne isegi väsimust, kui ma olen päev otsa mereranda riisunud. Ma olen teistsugune. Teistel on raske minust aru saada ja minul oli raske nenest aru saada. Kuid kui ma nüüd ennast oma eestimaiste ja välismaiste sõpradega võrdlesin, siis sain aru, et minust oli saanud pooleldi mehhiklane. Ma ei tundnud, et ma pean väga kiirustama, et kuhugi jõuda. Ma ei tundnud vajadust leida interneti puudumisele põhjus. Ma võtsin seda pigem jumaliku vahelesegamisena, mis lasi mul suurepärase Dolorese raamatu läbi lugeda ja tänu sellele oma elu muuta. Ma sain aru, et inimesed võivad minust puudust tunda, kuna nad pole minuga mõne nädala rääkinud, kuid ma ei tundnud vajadust, et peaksin oma viimase raha hakkama panema, et 36 kilomeetri kaugusele linnakesse sõita ja sealt internetti otsida. Ma olen ju ennegi internetist nädalaid eemal olnud ja kõik mu sõbrad on ellu jäänud.

Kui ma aga seda kaost nägin, mis minu Facebooki lehel toimus, siis see võttis mul silme eest kirjuks! Ma olin harjunud üsna sündmustevaba eluga, kus päeva nael oli näiteks šampanjamaitselise kookosvee joomine. Minu jaoks tohutult nauditav asi. Kuid nüüd lõid elumere lained mul laksuga pea peal kokku ja kiskusid mu oma keerisesse. Ma istusin 6-7 tundi järjest arvuti taga ja tegin ükshaaval lihtsalt oma sõpradele selgeks, et minuga pole absoluutselt mitte midagi juhtunud. Lihtsalt internet kadus mingi aeg ära. See polnud eriline probleem. Me siin vaikselt ootasime, millal see tagasi tuleb, muud midagi. Minu sõprade jaoks oli see pigem nagu maailma lõpp. Pole internetti, pole elu. Ja kuskohast kõik hirmud alguse saavad? Televiisorist ja muudest meediakanalitest, mis pasundavad, kui jube koht see Mehhiko ikka on. Mina võin omast kogemusest öelda, et ma pole nende seitsme kuu jooksul siin mitte ühtegi halba inimest näinud. Isegi mitte negatiivset inimest mitte. Ma tunnen siin ennast nii turvaliselt, et käisin õhtuti pimedas metsas jalutamas ja öösiti jalutasin linnas jala koju. Eestis ma poleks võibolla nii julge olnudki. Ma tunnen ennast Mehhikos suurepäraselt ja turvaliselt. Kõik inimesed on head ja abivalmis ja annavad sulle isegi oma viimase söögi. Kuskohast tulevad siis need negatiivsed uudised? Need klopsitakse kokku meedia poolt, et inimesi hirmuga ohjes hoida. Hirm on kõige tugevam inimlik emotsioon ja enamik inimkonnast on oma hirmude orjad.

Minu hirmu kütked purunesid 2011. aasta augustis Uus-Mremaal, kui minus toimus suur muutus. Mida aeg edasi, seda vähem ma mõistan inimesi, kes ikka veel kõike kardavad. Ma lihtsalt ei saa nendest enam aru. Minu jaoks on nad täielik müstika. Nad on jalgupidi hirmu tõrvas kinni ja ei tahagi sealt lahti saada, sest isegi hirm võib tunduda turvalisem, kui teadmatus tuleviku ees. Mina olen see-eest spontaansuse fänn ja teadmatus on just üks asjadest, mis minu arvates elule vürtsi annab. Ja kuna ma lähen vooluga kaasa, siis pole minu jaoks oma elu muutmine raske. Kui aga inimesed hoiavad ennast kindlalt ühel täpsel elumere kursil, sest neil on viisaastakuplaan, mille nad panid paika juba kakskümmend aastat tagasi, siis spontaansusel pole muidugi nende elus kohta ja tõrva seest enda välja vedamine võib tunduda vägagi hirmus.

Ja nüüd ma istusin seal ja seletasin järgemööda ühte ja sedasama asja igale järgmisele sõbrale. Ma küll tegin üldise postituse Facebookis, kust kõik said informatsiooni kätte, kuid kõigil oli suur infosulg ja infonälg ning seda taheti kohe ja praegu rahuldada. Mul oli loomulikult hea meel oma sõpradega rääkida, kuid samas ma nägin kõige selle taga asjade mõtetust. See on lihtsalt üks suur mull, mida me veeretame siia ja sinna ja tekitame oma elus elevust. Tegelikult polnud ju mitte midagi juhtunud. Oli juhtunud lihtsalt inimlik viga, kus inimene unustas meie interneti eest maksta. See oligi kõik. See oli kogu uudis. See oli kogu probleem. Ja mis sellest kõigest välja koorus? Paanika, viha, nutt, lõputud emotsioonid, hirm, h i r m , HIRM! See oli täpselt seesama muster, mida meedia kasutab. Võetakse üles mingi mõtetu pisike teema ja siis hakatakse seda lumepalli muudkui veeretama ja veeretama, kuni see on mingi tonnine monstrum ja ajab kõigile hirmu nahka, sest võib juba eluohtlikuks muutuda. Tegelikult pole see lumepall muud kui paljas vaht. See on seest tühi. Palli täiteks on tühipaljas teadmatus ja hirm. Üks tähtis komponent on veel usk ehk siis täpsemalt usu puudumine. Ei usuta, et keegi millegagi hakkama saab. Kõikide kommentaaride hulgast jäi mulle vaid üks oma positiivse säraga silma ja see tuli Margus Vain'i sulest ning ütles: “Kas keegi kahtles, et sa ei saa hakkama? Kadestan.” Tema oli ainuke inimene, kellel oli küllalt usku. Usku nii endasse, teistesse, kui ellu suuremas plaanis.

Ma rahustasin kõik oma sõbrad järgemööda maha ja jagasin omalt poolt neile killukesi oma lõputust armastusest. See töötas :) Lõpuks jõudsin isegi 25le kirjale vastata. Tegelesin viimase sõbra kirjale vastamisega. Paar lauset veel ja see on saadetud. Selle asemel tuli Daisy mulle ukse taha, ajas mu mõttelõnga natuke sassi ja internet tegi klõps ning kadunud ta oligi! Kirjutasin kirja lõpuni ning seivisin ekstra ära, et see hiljem Ina'le saata, kuid mida polnud, see oli internet. Proovisin paar tundi, kuni lõpuks andsin alla. Tundub, et universumil olid jällegi meie jaoks teised plaanid. Kuna ma olin kõigile oma sõpradele näo ära näidanud ning nad maha rahustanud, siis sellest piisas, et ma jälle oma vana harjumuse ohvriks ei langeks – internetisõltuvus – siis see faktor lihtsalt eemaldati minu elust. Pole internetti, pole probleemi.

Mul oli selle üle tegelikult päris hea meel, sest mõni tund tagasi ma olin Mattiga rääkinud ja ütlesin talle, et olen sellest interneti tramburaist juba väsinud ja et ma hea meelega lülitaks selle nüüd ise juba välja. Voila! Saagu minu tahtmine. Universum võttis mind hoobilt kuulda, sest ma olen kõigega ju täiesti ühel lainel. Viisa uuendamise ajal ma ju suusoojaks ütlesin, et lähen Maarika kingitud raha “raiskama”. Mis välja tuli, oli see, et täpselt seda ma selle rahaga tegingi – raiskasin selle lihtsalt terves koguses ära, et Belize viisa templid passi saada. Ütlesin küll, et enam ma midagi sellist suure suuga ei maini, kuid tänaseks oli mul see lubadus kahjuks meelest läinud ja üle huulte tuli uus. Ei taha internetti, sest see teeb mu elu liiga keeruliseks! Univesrum ütles selle peale “Saagu sinu tahtmine, kallis Jaanika”. Ma usun maagiasse ja üleloomulikku, kuid kui midagi sellist juhtub, siis lööb see mind alati pahviks. Universum on kiire tegelinski.

Vaatame, kaua internet seekord ära on. Kas meid ootavad ees järjekodsed 19 päeva paradiisis? Mine sa tea. Minul poleks tegelikult selle vastu midagi :) Kõige tähtsam selle kõige juures on praegu see, kui palju mu kallid sõbrad sellest juhtumist õppisid. Elame-näeme :) 

Naabripoiss

8-aastane naabritüdruk Yani on minu suur sõber ja kutsus mind emmeks, hehe

Üks naabrikutsu

No comments: